Nederlands leren

De schilder Rembrandt 1606 – 1669 قصة هولندية مترجمة للعربية

De schilder Rembrandt 1606 – 1669 قصة هولندية مترجمة للعربية

في عام 1606، ولد رامبرانت في مدينة ليدن. كان رامبرانت ابن ميلر. في وقت ريمبراندت، حصل الكثير من المال في هولندا. تم الحصول على المال من خلال التجارة مع آسيا.

In 1606 werd in de stad Leiden Rembrandt geboren. Rembrandt was een zoon van een molenaar. In de tijd van Rembrandt werd in Nederland veel geld verdiend. Het geld werd verdiend door de handel met Azië.

ونحن نسمي هذه الفترة الآن “العصر الذهبي”. كان هناك الكثير من المال وكان هناك الكثير من العمل. كان هناك أيضا الكثير من العمل للرسامين. خصوصا في أمستردام.

We noemen deze periode nu “de Gouden Eeuw”. Er was veel geld en er was veel werk. Er was ook veel werk voor schilders. Vooral in Amsterdam.

كانت أمستردام أغنى مدينة في هولندا. أصبح رامبرانت رساما للاحتلال. عندما كان رامبرانت 21 عاما، انتقل إلى أمستردام. هناك أصبح رساما مشهورا. حصل على الكثير من المهام وحققت جيدة.
في أمستردام، اشترى رامبرانت منزل كبير وجميل. في ذلك البيت ذهب للعيش والعمل. ويسمى هذا البيت الآن بيت ريمبراندت. المنزل هو الآن متحف.

Amsterdam was de rijkste stad van Nederland. Rembrandt werd schilder van beroep. Toen Rembrandt 21 jaar was, verhuisde hij naar Amsterdam. Daar werd hij een bekende schilder. Hij kreeg veel opdrachten en verdiende goed.
In Amsterdam kocht Rembrandt een groot en mooi huis. In dat huis ging hij wonen en werken. Dit huis heet nu “het Rembrandthuis”. Het huis is nu een museum

اللوحة الأكثر شهرة من رامبرانت هو “الحرس الليلي”. انها لوحة كبيرة. جعلت رمبرانت هذه اللوحة في 1642. في هذه اللوحة هي الرجال. هم الرماة. شاهد هؤلاء الرجال المدينة في العصر الذهبي

Het bekendste schilderij van Rembrandt is “de Nachtwacht”. Het is een groot schilderij. Rembrandt maakte dit schilderij in 1642. Op dit schilderij staan mannen. Het zijn schutters. Deze mannen bewaakten in de Gouden Eeuw de stad.

قام رامبرانت بصنع 600 لوحة و 3000 رسومات. توفي في 1669. عندما توفي رامبرانت، عاش في فقر. لقد بنى العديد من الديون. وجد الناس لوحات رامبرانت مظلمة جدا. كان ريمبراندت خارج الموضة ولم يرغب سوى عدد قليل من الناس في شراء لوحاته. الآن لوحات رامبرانت تحظى بشعبية كبيرة. أصبحت اللوحات لا تقدر بثمن.
ويذهب السياح إلى أمستردام لرؤية لوحات رامبرانت في المتحف

Rembrandt maakte 600 schilderijen en 3000 tekeningen. Hij overleed in 1669. Toen Rembrandt overleed, leefde hij in armoede. Hij had veel schulden opgebouwd. De mensen vonden de schilderijen van Rembrandt te donker. Rembrandt was uit de mode en maar weinig mensen wilden zijn schilderijen nog kopen. Nu zijn de schilderijen van Rembrandt zeer gewild. De schilderijen zijn onbetaalbaar geworden.
En toeristen gaan naar Amsterdam om de schilderijen van Rembrandt in het museum te zien hangen

De schilder Rembrandt (1606 – 1669

 

السابق
طلب وتقديم معلومات حول العمل Naar iemands werk vragen
التالي
متى نضيف En ,S , en إلى الكلمه المراد صياغتها في اللغة الهولندية

اترك تعليقاً